ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 長野県短期大学紀要
  2. 第49号

ソフトウェア習得時における初学者の理解状況の把握 : 情報機器の機能と役割, および相互関係について

https://u-nagano.repo.nii.ac.jp/records/380
https://u-nagano.repo.nii.ac.jp/records/380
e06df1b9-f6a2-4591-82a9-e9e3d7336220
名前 / ファイル ライセンス アクション
kentan_kiyo-49-05.pdf kentan_kiyo-49-05 (1.2 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_02(1)
公開日 2014-02-08
タイトル
タイトル ソフトウェア習得時における初学者の理解状況の把握 : 情報機器の機能と役割, および相互関係について
タイトル
タイトル The real situation of understandings of software learners about functions, roles and interrelations of information devices.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 情報教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 コンピュータ・リテラシー
キーワード
主題Scheme Other
主題 理解把握
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 香山, 瑞穂

× 香山, 瑞穂

WEKO 418
NRID 1000070233989

香山, 瑞穂

ja-Kana カヤマ, ミズエ

en Kayama, Mizue

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For the purpose of investigating how software-learners understand the functions, roles and interrelations of five information devices of a computer (a hard disk, a floppy disk, a CRT display, a key board and a printer), we carried out a questionnaire research.
We made the subject of investigation on 44 student sof 15 weeks lessons about the computer literacy, and requested them to answer the questionnaire five times.
In the each questionnaire, we showed our students the picture demonstrated five information devices and requested each of them to draw a line between devices that had specific relations. And we requested them to explain the reason why they gave lines.
As results, we found that roles of auxiliary memories(a hard disk and a floppy disk) were very difficult for students to understand, while the roles of some of input / outout devices (a printer and a key board) were relatively easy. So it was made clear that, in their stage of early lessons, we had to explain repeatedly auxiliary devices in order to give them clear understandings of ones and to avoid difficulties of them following the contents of the lessons given later.
Through these results, if we practice these researches in the progress of our lessons we think that we can improve our instructional design to make learners understand easily and correctly.
書誌情報 長野県短期大学紀要
en : Journal of Nagano Prefectural College

巻 49, p. 27-41, 発行日 1994-12
出版者
出版者 長野県短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0286-1178
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00179035
論文ID(NAID)
内容記述タイプ Other
内容記述 40002771530
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:40:57.057673
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3