WEKO3
アイテム
Using cultural keywords in intercultural education : Looking beyond the surface
https://u-nagano.repo.nii.ac.jp/records/1223
https://u-nagano.repo.nii.ac.jp/records/1223050ab915-3fdf-4698-a023-f59f2b8aa1f2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_02(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-03-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Using cultural keywords in intercultural education : Looking beyond the surface | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 異文化教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | キーワード | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 深い文化 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | intercultural learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | keywords | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | deep culture | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 文化的キーワードによる異文化教育 : 深い洞察へ | |||||
著者 |
カチョフ, シェロ
× カチョフ, シェロ× Kirchhoff, Cheryl |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of teaching intercultural understanding is to transfer knowledge about other cultures and the culture learning process, as well as to develop learners’ awareness of their own culture. Too often Japanese university students’ awareness of their own culture and descriptions of it are limited to visible objects. This paper examines the use of cultural keywords as a means to teach learners to look beyond the surface of culturally symbolic objects to the deep culture of values and basic assumptions about society. An assignment to describe three Japanese keywords was given and the responses were analyzed typologically based on Trompenaars and Hampden-Turner’s levels of culture. The results showed that 77% of the keywords described by the 57 Japanese students described deep culture. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 異文化教育の目標は、多文化や異文化適応の過程についての情報を与えることと、学習者の自文化についての理解を高めることである。日本人大学生の自文化についての理解は表面的である場合が多い。本稿は、五つの国の文化的キーワードによる教育によって、学習者が表面的な文化の説明の段階から、より深い文化を認識する段階に至る過程を扱うものである。日本文化の三つのキーワードを説明する課題を用いて、57 人の課題の答案を三つの文化のレベルで分析した結果、学習者の日本文化のキーワードの77% が、より深い文化についてのものであった。文化的キーワードによる異文化教育の注意点と将来の研究課題についても述べた。 | |||||
書誌情報 |
長野県短期大学紀要 en : Journal of Nagano Prefectural College 巻 70, p. 93-98, 発行日 2016-03 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 長野県短期大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 0286-1178 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00179035 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |