ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 長野県短期大学紀要
  2. 第69号

学生による授業評価に影響を及ぼす諸要因について

https://u-nagano.repo.nii.ac.jp/records/1195
https://u-nagano.repo.nii.ac.jp/records/1195
a10e5051-84af-467b-9a6a-a730bb89506d
名前 / ファイル ライセンス アクション
kentan69-01 藤田.pdf kentan69-01 藤田 (366.0 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_02(1)
公開日 2015-04-13
タイトル
タイトル 学生による授業評価に影響を及ぼす諸要因について
タイトル
タイトル Some factors that affect the course evaluations by students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 course evaluations
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 factors
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 correlation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Egogram
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 students
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 藤田, 勉

× 藤田, 勉

WEKO 973
NRID 1000080259259

藤田, 勉

ja-Kana フジタ, ツトム

en Fujita, Tsutomu

Search repository
川島, 眞

× 川島, 眞

WEKO 1477
CiNii ID 9000002825029

川島, 眞

ja-Kana カワシマ, マコト

en Kawashima, Makoto

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Through six studies, we investigated some factors that may affect the course evaluations by students. In Study 1, statistically significant relationships have been detected between the course evaluations and students’ actual achievement on examination, students’ self-ratings of attendance, self-ratings of learning attitude and self-ratings of expected performance on examination. In Study 2 and Study 3, we tried to find possible correlations between student evaluations and their psychological traits with an Egogram. Total scores of Egogram (the sum total of CP, NP, A, FC, AC scores) correlated with student evaluations in three out of four courses, although scores at each category of Egogram didn’t have consistency across courses. In Study 4, we investigated the relationship between student evaluations and the overall impression that the lecturer gave to students. The results showed a .39 correlation coefficient (p<.001) between student evaluations and overall impression of lecturer. The relationship between student evaluations and student anonymity was examined in Study 5, but student anonymity didn’t significantly influence student evaluations. In Study 6, we asked students to evaluate the same course twice, and students evaluated the course at the end of course (1st rating) and again sixteen months or seven months later (2nd rating). The retrospective ratings tended to be lower scores than the 1st rating in most questions. The results of the present studies suggested that some factors could be biasing variables on student evaluations. It seemed that we should know biasing variables in order to utilize student evaluations effectively.
書誌情報 長野県短期大学紀要
en : Journal of Nagano Prefectural College

巻 69, p. 1-11, 発行日 2015-02
出版者
出版者 長野県短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0286-1178
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00179035
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:20:40.210234
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3