ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 長野県短期大学紀要
  2. 第70号

Using cultural keywords in intercultural education : Looking beyond the surface

https://u-nagano.repo.nii.ac.jp/records/1223
https://u-nagano.repo.nii.ac.jp/records/1223
050ab915-3fdf-4698-a023-f59f2b8aa1f2
名前 / ファイル ライセンス アクション
kentan70-10 カチョフ.pdf kentan70-10 カチョフ (211.5 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_02(1)
公開日 2016-03-30
タイトル
タイトル Using cultural keywords in intercultural education : Looking beyond the surface
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 異文化教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 キーワード
キーワード
主題Scheme Other
主題 深い文化
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 intercultural learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 keywords
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 deep culture
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 文化的キーワードによる異文化教育 : 深い洞察へ
著者 カチョフ, シェロ

× カチョフ, シェロ

WEKO 523
CiNii ID 9000018539571

カチョフ, シェロ

Search repository
Kirchhoff, Cheryl

× Kirchhoff, Cheryl

WEKO 487
CiNii ID 9000018539571

en Kirchhoff, Cheryl

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of teaching intercultural understanding is to transfer knowledge about other cultures and the culture learning process, as well as to develop learners’ awareness of their own culture. Too often Japanese university students’ awareness of their own culture and descriptions of it are limited to visible objects. This paper examines the use of cultural keywords as a means to teach learners to look beyond the surface of culturally symbolic objects to the deep culture of values and basic assumptions about society. An assignment to describe three Japanese keywords was given and the responses were analyzed typologically based on Trompenaars and Hampden-Turner’s levels of culture. The results showed that 77% of the keywords described by the 57 Japanese students described deep culture.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 異文化教育の目標は、多文化や異文化適応の過程についての情報を与えることと、学習者の自文化についての理解を高めることである。日本人大学生の自文化についての理解は表面的である場合が多い。本稿は、五つの国の文化的キーワードによる教育によって、学習者が表面的な文化の説明の段階から、より深い文化を認識する段階に至る過程を扱うものである。日本文化の三つのキーワードを説明する課題を用いて、57 人の課題の答案を三つの文化のレベルで分析した結果、学習者の日本文化のキーワードの77% が、より深い文化についてのものであった。文化的キーワードによる異文化教育の注意点と将来の研究課題についても述べた。
書誌情報 長野県短期大学紀要
en : Journal of Nagano Prefectural College

巻 70, p. 93-98, 発行日 2016-03
出版者
出版者 長野県短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0286-1178
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00179035
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:18:44.914680
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3