ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 長野県短期大学紀要
  2. 第69号

Experiential learning with intercultural simulations

https://u-nagano.repo.nii.ac.jp/records/1206
https://u-nagano.repo.nii.ac.jp/records/1206
6fa55200-17d4-4ff7-b1a8-49cc3854c739
名前 / ファイル ライセンス アクション
kentan69-12 カチョフ.pdf kentan69-12 カチョフ (154.7 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper_02(1)
公開日 2015-04-13
タイトル
タイトル Experiential learning with intercultural simulations
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 異文化間シミュレーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 経験的学習
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 intercultural simulation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 experiential learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 異文化間シミュレーションにおける経験的学習
著者 カチョフ, シェロ

× カチョフ, シェロ

WEKO 523
CiNii ID 9000018539571

カチョフ, シェロ

Search repository
Kirchhoff, Cheryl

× Kirchhoff, Cheryl

WEKO 487
CiNii ID 9000018539571

en Kirchhoff, Cheryl

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 University education is now expected to develop graduates who can be active in a global environment. Teaching intercultural knowledge and skills is known to be enhanced by experiential learning such as simulations. Two intercultural simulations were conducted in the classroom and analyzed through participants’ (22) responses to questionnaires. “The Albatross” simulation led participants to experience cross-cultural stress and learn how cultural misunderstandings occur. “Rocket” simulation provided an opportunity to learn about multicultural working environments, particularly communication skill and decision making. Because “Rocket” is a cultural specific simulation, it seemed to give participants an objective view of Japanese culture, seeing its strengths and weaknesses in a global work environment.(大学は世界で活躍できる人材を育てることを期待されている。シミュレーションは経験的な学習であり、異文化の知識とスキル(行動)を有効に教える方法だ。本稿は授業中に行われた二つの異文化間シミュレーションと参加者の質問分析を扱うものである。それによるとシミュレーション「アルバトロス」の参加者は異文化ストレスが体験でき、文化的誤解の原因について学ぶことができた。シミュレーション「ロケット」の参加者は多文化の仕事に必要なコミュニケーション・スキルと意思決断について学ぶことができた。「ロケット」は特定文化のシミュレーションだからこそ、参加者は日本文化を客観的に見ることができるようになり、日本文化の強い点と弱い点を学ぶことができたと考えられる。)
書誌情報 長野県短期大学紀要
en : Journal of Nagano Prefectural College

巻 69, p. 103-109, 発行日 2015-02
出版者
出版者 長野県短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0286-1178
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00179035
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:19:59.362114
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3